Poptávka spotřebitelů po udržitelných produktech a službách stále roste. Jak se k environmentální odpovědnosti staví e-commerce?

1. Zvyšování povědomí o eko hrozbách

Společnosti jako Google, Amazon a Ant Group povzbuzují spotřebitele k volbě udržitelných řešení a nabízejí informace o vlivu produktů na životní prostředí. Jejich cílem je zvýšit povědomí o environmentálních hrozbách a podporovat řešení snižující emise skleníkových plynů​​.

„Když si vybíráte mezi lety s podobnou cenou nebo načasováním, můžete do svého rozhodování zahrnout také emise uhlíku,“ napsal třeba Richard Holden, viceprezident společnosti Google pro cestovní produkty Richard Holden.

2. Podpora udržitelných produktů

Studie ukazují, že ačkoliv většina spotřebitelů chce být více udržitelná, jen malá část z nich je ochotna nebo schopna změnit svůj životní styl. E-commerce mohou tuto propast pomoci překlenout, a to podporou udržitelných produktů​​. Jejich platformy využívá přes 1,5 miliardy lidí, takže jsou významným hybatelem změn a mají obrovskou příležitost ovlivnit udržitelné chování spotřebitelů.

3. Odměny pro „zelenější“ volbu

Organizace jako Green Digital Finance Alliance (GDFA), založená Ant Group a UNEP, pracují na posílení financování udržitelného rozvoje prostřednictvím digitálních platforem. Cílem je pomoci lidem dělat „zelenější“ volby prostřednictvím iniciativ jako Every Action Counts Coalition a aplikace Ant Forest, která odměňuje uživatele za rozhodnutí využít produkty nebo služby s nízkými emisemi uhlíku​​.

4. Environmentální dashboard

Iniciativa Amazonu Climate Pledge Friendly pomáhá lidem najít ekologické produkty, zatímco platforma SAP Ariba se zaměřuje na transparentnost v podnikových dodavatelských řetězcích. Podporuje tak možnost zhodnotit jejich environmentální dopad. Propaguje se koncept digitálního environmentálního dashboardu, který by umožnil lidem lépe porozumět a ovlivňovat svůj vliv na životní prostředí​​.

5. Posílení důvěry v environmentální tvrzení

Vzniká čím dál silnější potřeba stanovit společné standardy, které by zajistily spolehlivost tvrzení o udržitelnosti. Evropská komise zjistila, že mnoho tvrzení o udržitelnosti online prodejců je přehnaných nebo nepravdivých. UNEP’s One Planet network a Evropská unie pracují na zavedení pokynů a digitálních produktových pasů, které by posílily ochranu spotřebitele a důvěru v tvrzení o environmentálním dopadu​​.

Zdroj:

https://www.unep.org/news-and-stories/story/can-e-commerce-help-save-planet