Podle závěrů výzkumu, který provedla společnost Gartner, vytváří digitální dvojčata zákazníků jen 27 % firem.

Šetření mezi 380 řediteli dodavatelských řetězců ukázalo, že 60 % z nich sice už digi twins připravuje nebo plánuje, ale jen velmi málo přitom pamatuje i na stranu svých klientů. Digitální dvojče zákazníka (DToC) přitom v byznyse hraje velmi důležitou roli. Jak uvádí Gartner, jde o „dynamickou virtuální zrcadlovou prezentaci zákazníka, která simuluje a učí se napodobovat a předvídat jeho chování“.

DToC má přitom obrovský potenciál. Může odpovídat na změny chování zákazníků za různých podmínek a přinášet podněty, které podpoří růst a plánování firem. Umožňuje například testovat změny materiálů, procesů nebo datových výstupů. A získat informace o tom, jak ovlivní aktivitu zákazníků.

Do roku 2028 překročí trh s digi twins hodnotu 110 miliard dolarů, předpovídá MarketsandMarkets. Nedostatečné povědomí o výhodách DToC bude brzdit rozvoj společností. Jejich přechod z nákladově orientovaného, reaktivního postoje k proaktivním strategiím to velmi zpomalí.

K úspěchu povede začlenění zákazníků do firemních procesů. Společnosti, které přístup DToC uplatňují, očekávají zlepšení agility dodavatelského řetězce a vyšší schopnost zmírňovat rizika.

Co podle respondentů průzkumu stojí zavedení DToC v cestě? Nejčastěji uváděli nedostatek dovedností v oblasti digitalizace, ochranu osobních údajů zákazníků a obavy z možné ztráty jejich důvěry. Překážkou jsou také potřeba integrovat a sladit dodavatelské řetězce v sektorech dat a investic.

 

Zdroj: https://www.scmr.com/article/the-power-of-digital-twins-is-being-lost-as-customers-are-left-behind