DToC umožnuje firmám rychle reagovat na změny chování zákazníků
Podle závěrů výzkumu, který provedla společnost Gartner, vytváří digitální dvojčata zákazníků jen 27 % firem.
Šetření mezi 380 řediteli dodavatelských řetězců ukázalo, že 60 % z nich sice už digi twins připravuje nebo plánuje, ale jen velmi málo přitom pamatuje i na stranu svých klientů. Digitální dvojče zákazníka (DToC) přitom v byznyse hraje velmi důležitou roli. Jak uvádí Gartner, jde o „dynamickou virtuální zrcadlovou prezentaci zákazníka, která simuluje a učí se napodobovat a předvídat jeho chování“.
DToC má přitom obrovský potenciál. Může odpovídat na změny chování zákazníků za různých podmínek a přinášet podněty, které podpoří růst a plánování firem. Umožňuje například testovat změny materiálů, procesů nebo datových výstupů. A získat informace o tom, jak ovlivní aktivitu zákazníků.
Do roku 2028 překročí trh s digi twins hodnotu 110 miliard dolarů, předpovídá MarketsandMarkets. Nedostatečné povědomí o výhodách DToC bude brzdit rozvoj společností. Jejich přechod z nákladově orientovaného, reaktivního postoje k proaktivním strategiím to velmi zpomalí.
K úspěchu povede začlenění zákazníků do firemních procesů. Společnosti, které přístup DToC uplatňují, očekávají zlepšení agility dodavatelského řetězce a vyšší schopnost zmírňovat rizika.
Co podle respondentů průzkumu stojí zavedení DToC v cestě? Nejčastěji uváděli nedostatek dovedností v oblasti digitalizace, ochranu osobních údajů zákazníků a obavy z možné ztráty jejich důvěry. Překážkou jsou také potřeba integrovat a sladit dodavatelské řetězce v sektorech dat a investic.
Zdroj: https://www.scmr.com/article/the-power-of-digital-twins-is-being-lost-as-customers-are-left-behind
Související články
Čvc 11, 2024
Aplikace pro WMS? Vysoká efektivita, rychlé aktualizace, maximální variabilnost
Aplikace pro WMS? Vysoká efektivita, rychlé aktualizace, maximální variabilnost
Čvn 7, 2024
Setkání uživatelů nástroje PREWIT
Setkání uživatelů nástroje PREWIT
Čvn 7, 2024