Ve světě neustále se zvyšujících požadavků na kontrolu kvality produkce je nutné, aby se i zásobovací řetězce přizpůsobily a staly důvěryhodnějšími. Aby toho logistické společnosti dosáhly, musí poskytnout svým partnerům a zákazníkům mnohem vyšší míru transparentnosti. A musí také pochopit, jaké informace tito partneři a zákazníci vlastně chtějí. Zatímco partneři potřebují informace o tom, jak jednotliví účastnící zásobovacího řetězce spolupracují, zákazníka zajímají informace o produktu, který si kupuje.

Digitální dvojčata umožňují logistickým společnostem i jiným článkům zásobovacího řetězce nabídnout vyšší míru transparentnosti a vyjít tak požadavkům obchodních partnerů a zákazníků vstříc. A díky tomu mohou společnosti dosáhnout jedné z nejhodnotnějších a nejhůře dosažitelných komodit v podnikání. Důvěry.

Umožněte partnerům nahlédnout za oponu

Většina zásobovacích společností využívá digitální dvojčata pro zlepšení produktů nebo aktiv, ale logistické společnosti implementují moderní technologie zpravidla pro transformaci procesů.

Vytvořením digitálního dvojčete celého zásobovacího řetězce mohou podniky nabídnout partnerům kompletní informace o životním cyklu výrobku a procesu jeho distribuce.

Například na silně regulovaném trhu s farmaceutiky je přesný přehled naprosto klíčový. Výrobci léků chtějí mít přehled o vozidlech přepravujících jejich produkty a chtějí vědět, kdy a jak dorazí do lékárny k finálnímu prodeji zákazníkům. Logistické společnosti potom pracují s informacemi, jako jsou identifikace produktů, čísla šarží a sérií, plány produkce a časy vyzvedávání a díky tomu jsou schopné mnohem efektivněji plánovat celkový distribuční proces.

Tento přehled nepřináší pouze lepší spolupráci partnerů. Přináší také důvěru. Pokud partneři vědí, že se na sebe mohou spolehnout, je mnohem větší pravděpodobnost, že budou spolupracovat i v budoucnu.

Klidní a spokojení zákazníci

Logistické společnosti jsou odpovědné za koordinaci (nejen) materiálových toků. Jejich úkolem je dopravit správné zboží na správné místo ve správný čas. Digitální dvojče zásobovacího procesu nabízí logistickým a zásobovacím společnostem kompletní obrázek o dopravě jednotlivých položek od samotné produkce až k zákazníkovi. Zákazníkovi tak dává možnost vidět, kde konkrétní produkt vznikl, jak byl distribuován a jaká byla jeho celková cesta ž k finální spotřebě.

Například naskenováním kódu na obalu mohou zákazníci zjistit, kde byla jejich káva sklizena, jak dlouho ležela jejich vánočka ve skladu nebo jestli jejich zmrzlina byla přivezena mrazícím vozem. Tato transparentnost celého procesu buduje u zákazníků důvěru ve značku prodejce a zvyšuje jejich věrnost a loajálnost.

Nejlepší obchodní vztahy jsou vybudovány na důvěře a respektu

Pokud společnosti díky digitálním dvojčatům dosáhnou vyšší míry transparentnosti ve výrobě a distribuci, získají si větší respekt a důvěru svých partnerů a zákazníků.  Dosáhnou tak dlouhodobých úspěšných vztahů, které zaručí ekonomickou úspěšnost i v budoucnu.