Když se firma NeroGiardini vyrábějící kvalitní obuv a doplňky rozhodla pro vstup na mezinárodní trhy, vyvstala potřeba nového logistického centra. S využitím prediktivní simulace se podařilo naplnit strategii rychlého doplnění zásob, takže odběratelé zboží mohou mít mnohem menší skladové zásoby, tedy i nižší náklady, a přesto jsou schopni uspokojit poptávku spotřebitelů.

Změna tržní strategie

Společnost zaměstnává více než 2 000 lidí, produkuje 15 000 párů obuvi denně. Sídlí v italském regionu Marche a využívá síť zkušených regionálních ševců, kteří dodávají obuv vysoké kvality, což s sebou nese delší výrobní časy, než jaké má konkurence.

Po letech silného růstu byla firma připravena na změnu strategie. Vstup na mezinárodní trhy se však neobešel bez stavby nového logistického centra, které obstojí v nových dodavatelských podmínkách a vyhoví zvýšené poptávce. Důležitost, složitost a nákladnost projektu přivedly manažery k rozhodnutí využít k vyhodnocení automatizovaných systémů prediktivní simulaci.

230 tisíc metrů čtverečních u dálnice

Pro nové logistické centrum byl zakoupen areál bývalé továrny s 230 000 m2 plochy napojený na dopravní tepnu spojující region s celou střední Evropou. Vše bylo navrženo tak, aby místo sloužilo jako centralizované distribuční centrum pro všechny zákazníky NeroGiardini, a to se zárukou 24hodinového doplňování zásob pro italský trh a 96hodinového pro zbytek kontinentu. Investice? 50 milionů eur.

Simulace našla úzká místa systému

Vytvoření prediktivního digitálního dvojčete logistického centra umožní otestovat ve virtuálním světě všechny možné scénáře. A to ještě předtím, než dojde k jakkoli velké investici. NeroGiardini získalo vizuální plán svého nového logistického uzlu a mohlo si tak ověřit fungování automatizovaného systému, optimalizovat technická řešení, demonstrovat alternativní možnosti a prokázat jejich platnost.

Ukázalo se, že prediktivní digitální dvojče poskytlo společnosti hlubší pochopení toho, jak bude jejich nové logistické centrum fungovat a navíc dokázalo identifikovat několik oblastí pro zlepšení, protože zdůraznilo úzká místa projektu. Manažeři NeroGiardini tedy mohli rozhodovat s plným pochopením všech souvislostí i příčin a následků svých kroků.