Oliver Bird ve svém blogovém příspěvku vysvětluje roli simulace v plánování růstu. Oliver mluvil se spoustou business analytiků a projektových manažerů. Pro všechny tyto pracovníky je králem tabulkový editor Excel. Dokáží s ním predikovat všechno – roční prodeje i cenu vstupních materiálů v příštích letech. Není pochyb o tom, že pokud je Excel používán odborníkem, může být silným a nepostradatelným nástrojem pro plánování. I když, pokud přijde na poskytnutí komplexního obrázku toho, jak si bude firma vést v časovém horizontu 5 až 10 let co se týče hloubkového pohledu na obchodní příležitosti, je Excel částečně limitován. Pokud chcete plánovat podnikání, potřebujete přesný, transparentní a dynamický plán, který si poradí s množstvím proměnných a nebude omezen softwarovým nástrojem. Jednou společností, která zažila tuto frustraci, byla i společnost Hayward Tyler – přední výrobce motorů a čerpadel pro plynárenský a ropný průmysl. Chtěli těžit z obchodních příležitostí a zvyšovat ziskovost, a toto transformovat do obchodního projektu, jehož cílem bylo zdvojnásobit kapacitu zařízení a zvýšit počet vyrobených kusů. Bylo třeba zajistit maximální možnou efektivitu v podobě vytvoření přesného obrazu podnikových procesů a zdrojů oproti budoucí poptávce. Bylo potřeba pochopit a načasovat klíčové investice – zde je názorně vidět, proč by to s Excelem nebyla zase až taková legrace. Simulační model WITNESS byl schopen zohlednit a pracovat s nesčetným množstvím proměnných (vybavení, lidé, procesy, suroviny, klíčové milníky, dynamická výroba). Model zvýraznil, co bylo třeba za účelem uspokojení poptávky – vznikl plán na příštích 10 let, který je schopen předjímat a reagovat na změny v podnikání, zároveň však se zajištěním vysoké produktivity a minimalizace nákladů. Tento způsob plánování je i velmi dobrý komunikační nástroj co se týče obchodních partnerů a dalších zúčastněných stran na téma financování podnikání – je to optimální platforma, se kterou je možné zajistit úspěšný růst podniku v dohledné budoucnosti. V dnešní době máme množství nepřeberných dat a trh je stále více nepředvídatelný. V tomto kontextu se může stát, že plánování, které bylo vytvořeno pomocí tabulkového editoru, může být v době, kdy data chceme vydat a použít, už zastaralé. Pokud chtějí podniky růst, je třeba použít ty správné plánovací nástroje. Originál příspěvku si můžete přečíst zde.