Nová éra přeměňuje logistiku v hnací sílu podniků a firem, píše na svém webu společnost DHL. Jak říká Katja Busch, vedoucí zákaznických řešení a inovací „Jsme svědky toho, jak podniky transformují logistiku z tichého back-endového provozu na strategické aktivum a hnací sílu hodnoty. Zároveň stále více technologických vizionářů začíná chápat obrovské příležitosti k vývoji a aplikaci inovativních řešení po celém světě.“

Velká data a prediktivní analýza

Globální dodavatelské řetězce se potýkají s různými riziky, včetně nedostatku surovin a logistických problémů způsobených neočekávatelnými událostmi, jako jsou například konflikty či pandemie. Nové technologie, třeba prediktivní analýza od společnosti Everstream, je pomáhají předvídat a zmírňovat, zvyšují efektivitu a snižují náklady.

Rostoucí investice do startupů v tomto sektoru naznačují, že flexibilita a inovace v dodavatelských řetězcích budou pro získání konkurenční výhody klíčové.

IoT a chytré štítky

Revoluci do dodavatelských řetězců přináší internet věcí (IoT). Zvyšuje totiž jejich viditelnost a efektivitu prostřednictvím propojených zařízení, jako jsou třeba chytré štítky. Tyto technologie umožňují lepší sledování zásilek a zásob, identifikaci úzkých míst a ochranu před paděláním, což vede k větší odolnosti a transparentnosti.

Christopher Fuss z DHL zdůrazňuje význam IoT v logistice a očekává se, že investice do těchto technologií porostou, což sektor logistiky transformuje.

AI transformující logistické operace

Také umělá inteligence (AI) logistiku významně transformuje. Do roku 2035 zvýší její efektivitu a produktivitu až o 20 %.

Implementace AI umožňuje přesnější predikce, efektivní třídění zásilek a lepší zákaznický servis, což je zvláště výhodné pro e-commerce. Inovace, jako jsou počítačové vidění a chytřejší správa zásob, napomáhají k udržování bezpečnostních postupů a k přesnějšímu sledování zásob, čímž se snižují náklady a zvyšuje konkurenceschopnost.

Udržitelnost

Udržitelnost se v logistice stává klíčovou prioritou, a to s významným důrazem na snižování uhlíkové stopy.

Většina CEO integruje o svého podnikání ESG (environmentální, sociální a správní) hlediska, přestože cítí potřebu dalšího zlepšení. Vzhledem k rostoucímu zájmu o snižování dopadů dopravy na životní prostředí, nabízí firmy řešení pro snížení emisí a nákladů, zatímco zvyšují přitažlivost pro ekologicky smýšlející spotřebitele.

Zdroj: https://www.dhl.com/discover/en-global/logistics-advice/essential-guides/logistics-industry-trends