Dnešní rozhovor bude o aplikaci HAPP v praxi, o optimalizaci vozového parku ve skladech s konkrétními dopady na provoz. Coca-Cola je brand, který netřeba představovat. Asi každý z nás min. jednou za život jejich produkt ochutnal. Co ale stojí za kolosem, který ovládá trh napříč kontinenty? Co se musí stát, než se plechovka s nápojem Coca-Cola dostane ze skladu až k vám domů a kdo stojí za logistikou Coca-Coly u nás v Česku? Na to jsme se ptali Jana Turka, Supply Chain Services Managera.

Coca Cola Česko a Slovensko

Dobrý den pane Turku, jaká je vaše pozice v Coca-Cole a co přesně máte na starost?

Ve společnosti Coca-Cola Hellenic Česko a Slovensko pracuji na pozici Supply Chain Services Manager. V reálu to znamená, že řídím kompletní logistiku, zajištění skladování, plynulé  distribuce, fleet management, ale také mám na starosti třeba chladicí zařízení. Dále v rámci naší společné česko-slovenské operační jednotky koordinuji výrobu, kvalitu, nákup a plánování výroby. Takže se opravdu nenudím.

V rámci naší spolupráce u vás DYNAMIC FUTURE nasazovalo řešení pro HAPP, z čeho tato poptávka vlastně vznikla? Co přesně jste řešili za problém s manipulační technikou?

Vaše společnost nás během výběrového řízení na dodavatele manipulační techniky zaujala především přístupem k optimalizaci fleetu. Navíc ve spojení s technologiemi, které jsme jinde neviděli a to byl pro nás silný impulz pro spolupráci. Tehdy jsme si potřebovali ověřit náš záměr přechodu na elektrický fleet – tedy skladový vozový park, dá se říci.

Jaký byl z vaší strany stanovený cíl, co jste tímto řešením chtěli dosáhnout?

Máme velké skladovací plochy, sdílíme kapacity nejen pro Česko, ale i okolní země, takže základní otázka byla, zda to vůbec elektrické vozíky ujezdí. Jestli budou stačit našemu provozu, jestli je dostatečná kapacita nabízených baterií k požadovanému výkonu a nájezdu. A co jsme potřebovali analýzou získat? Určitě tvrdá data a ujištění, že nový fleet toto vše zvládne.

A shodoval se tedy výsledek s vaší původní predikcí?

Ano, díky dynamické simulaci provozu jsme si ověřili, že to “dáme” a vše proběhne hladce, což se v praxi potvrdilo. Prostě jste nám dodali klid.

Witness pro dynamickou simulaci

Vašimi slovy, když jste si celý proces prošli, pro koho, nebo jaké firmy je HAPP naprosto klíčovým nástrojem?

Tato metoda se hodí pro jakékoli nám podobné logistické provozy. Pro firmy, které zvažují výraznou provozní změnu nebo významnou investici a potřebují mít  jistotu, že tyto peníze budou vynaloženy efektivně. Využití HAPP je poměrně široké, v různých provozech napříč logistikou.

A co byste takovým firmám, které stojí před rozhodnutím nebo jsou na začátku procesu doporučil, co by si měl odpovědný pracovník uvědomit a čeho se vyvarovat?

Je určitě dobré mít na manipulační procesy alespoň dva pohledy. Nezávislá ověření s dynamickým řešením mohou znamenat velké přínosy. A když chcete investovat a v našem podnikání to nejsou investice malé, je potřeba si dopředu ověřit, zda nová řešení budou fungovat.

Jak je na tom vaše společnost dnes, když už HAPP využíváte nějakou dobu. Co vám to konkrétně přineslo, v čem usnadnilo život?

Byly navrženy optimalizace ve skladu na základě reálných dat, ověřeno v průměrném a maximálním provozu a zajistilo nám to klid při implementaci nového řešení.

Sledujte v rámci optimalizace manipulační techniky i nějaké KPI? Dá se úspora v rámci optimalizace převést na peníze nebo alespoň, je možné nám prozradit, kolik % nákladů vám řešení ušetřilo?

Zoptimalizovala se flotila, nově s elektrickými vozíky, které zvládají v našem velmi intenzivním provozu plné tempo, mají přitom výrazně lepší předpoklady pro bezpečnost práce a jsou ekologičtější. Dále jsme mohli zefektivnit layout skladu, kdy se zvýšila kapacita o cca 1000 palet. Celkově se provoz flotily vozíků zoptimalizoval tak, že se nám vedle již zmíněných benefitů podařilo uspořit proti původní flotile téměř 20% nákladů.

Zjistili jste, že HAPP by se hodil i k vám do firmy? Zavolejte nebo napište.