Americká společnost NVIDIA se zeptala svých expertů na mantru roku 2023. Ti předpovídají, že i přes značnou nejistotu budou firmy čelit stejným imperativům jako dříve: řízení, inovace a řešení problémů. Nástrojem, který s dosahováním těchto cílů pomůže, se stane umělá inteligence.

Text Cliffa Edwardse cituje průzkum společnosti Gartner vedený mezi přibližně 700 podniky v USA, Velké Británii a Německu. Plyne z něj například, že 54 % projektů umělé inteligence posunuly firmy z pilotní fáze k produkční. A neuvěřitelných 80 % vedoucích pracovníků uvedlo, že automatizaci lze aplikovat na jakékoli obchodní rozhodnutí a zároveň, že od taktického využití AI přecházejí ke strategickému.

„Setkáme se s digitálními dvojčaty fyzikálních procesů, které budou složité a vícerozsahové. Půjde o modely počasí a klimatu, seismických jevů a materiálových vlastností. To urychlí současné vědecké simulace až na milion-x a umožní nové vědecké poznatky a objevy,“ uvádí Anima Anandkumar, ředitelka výzkumu ML a Bren profesor na Caltech.

 

„Podniky si pro výzkum a vývoj AI už dlouho musely vybírat mezi cloud computingem a hybridními architekturami – což je postup, který může potlačit produktivitu vývojářů a zpomalit inovace. V roce 2023 software podnikům umožní sjednotit kanály umělé inteligence napříč všemi typy infrastruktury a poskytnout jednotný propojený zážitek pro odborníky na umělou inteligenci. To podnikům umožní vyvážit náklady se strategickými cíli bez ohledu na velikost nebo složitost projektu a poskytne přístup k prakticky neomezené kapacitě pro flexibilní rozvoj,“ míní Manuvir Das, Senior Vice President, Enterprise Computing.

 

„… Digitální dvojčata, která dokážou simulovat v každém měřítku, od prostředí operačního sálu až po lékařského robota a anatomii pacienta, jsou průkopníkem v personalizovaných chirurgických zkouškách a navrhování interakcí mezi lidmi a stroji řízenými umělou inteligencí…,“ říká Kimberly Powell, Vice President, Healthcare.

 

„Více než 250 výrobců automobilů a nákladních vozidel, startupů, poskytovatelů dopravy a mobility jako služby vyvíjejících autonomní vozidla se potýká s jednou z nejsložitějších výzev v oblasti umělé inteligence současnosti. Není prostě možné uskutečnit všechny scénáře, které musí zvládnout testováním na silnici, takže velká část průmyslu se v roce 2023 obrátí na virtuální svět. Sběr dat na silnici doplní virtuální flotily, které generují data pro školení a testování nových funkcí před nasazením. Vysoce věrná simulace bude provozovat autonomní vozidla v prakticky nekonečné řadě scénářů a prostředí. Budeme také svědky pokračujícího zavádění digitálních dvojčat pro výrobu vozidel s cílem zlepšit efektivitu výroby, zefektivnit provoz a zlepšit ergonomii a bezpečnost pracovníků,“ je přesvědčen Danny Shapiro, viceprezident pro automobilový průmysl.

 

Většina robotů pracuje v omezených prostředích, kde není omezena žádná lidská činnost. Pokroky v edge computingu a AI umožní robotům multimodální vnímání pro lepší sémantické pochopení jejich prostředí. To povede ke zvýšenému přijímání robotů působících v brownfields a veřejných prostorách, jako jsou maloobchodní prodejny, nemocnice a hotely,“ předpokládá Deepu Talla, viceprezident, Embedded a Edge Computing.

 

Vzhledem k tomu, že se v důsledku bezprecedentního tempa přidávání distribuovaných energetických zdrojů stává síť složitější, budou energetické společnosti vyžadovat okrajovou umělou inteligenci, aby zlepšily provozní efektivitu, zvýšily funkční bezpečnost, přesnost předpovědí zátěže a poptávky a zrychlily dobu připojení obnovitelné energie, jako jsou sluneční a větrná. Umělá inteligence zvýší odolnost sítě a zároveň sníží plýtvání energií a náklady,“ tvrdí Marc Spieler, vrchní ředitel pro energetiku.

 

Zdroj: https://blogs.nvidia.com/blog/2022/12/13/2023-ai-predictions/