Jak informuje The Australian Financial Review, proniká prediktivní modelování také do gastronomie. Americký nadnárodní řetězec pizzerií Domino´s chce předpovídat složení objednávky a pizzu zákazníkům odesílat za méně než 5 minut od zaplacení v aplikaci.

„Domino’s investuje do technologie, která pomůže pizzeriím přesně předvídat, kdy si zákazníci na pizzu objednají feferonky a kdy bezlepkový sýr,“ popisuje autorka textu Nina Hendyová.

Díky rychlé analýze dat z aplikace Domino dostane pizzerie informaci o složení předpokládané budoucí objednávky, takže ji může mimořádně rychle odbavit a kurýrovi předat po několika minutách od objednání. Technologie by měla složení pizzy predikovat s 98procentní přesností.

„Závody se neodehrávají na silnicích, ale v obchodě,“ říká Michael Gillespie ze společnosti Domino’s.

Text novinku přirovnává k situaci, kdy host přichází ke kavárně a barista začne jeho oblíbený nápoj připravovat, ještě než vůbec otevře dveře.

V červnu 2019 oznámil řetězec Domino´s navíc partnerství s robotickou společností Nuro. Jeho cílem je nabídnout zákazníkům v Houstonu doručování pizzy autonomními vozidly R2.

 

 

Zdroj:

https://www.afr.com/technology/pizza-giant-gets-into-maths-of-preparing-food-before-orders-arrive-20220713-p5b1g0

https://www.wired.com/story/nuro-dominos-pizza-delivery-self-driving-robot-houston/