Přepravní společnost DHL jako lídr v přepravě zásilek se rozhodla využít tzv. rozšířené reality ve svých provozech a tak nasadila do svých skladů v Nizozemí Google Glass. Právě do Google Glass bylo pracovníkům skladu promítán různý navigační systém, který jim umožňoval rychleji a efektivněji se pohybovat v prostředí, ale také získali možnost odbavovat (označovat) zásilky bezdotykově, bez pomoci různých příručních skenů, pouze na základě pohledu a interakce s Google Glass. Během tohoto pilotního provozu 10 pracovníků s Google Glass odbavilo celkem 20.000 položek a 9.000 objednávek.

Pilotní projekt DHL ukázal, že nasazením augmentované rozšířené reality za pomocí Google Glass je možné výrazně zefektivnit logistické procesy ve vychystávání až o 25% a zminimalizovat počet chyb.

My věříme, že toto je jen začátek a zlomek toho, co virtuální nebo rozšířená realita všechno dokáže a tento trend se postupně dostane do každodenního provozu nejen logistických společností. S virtuální realitou dnes v DYNAMIC FUTURE za pomocí software WITNESS od Lanner Group již také pracujeme a jak ukázal na případové studii pan Adrew Aitken z britské centrály Lanner Group, s pomocí dynamické simulace a virtuální reality jde již dnes plánovat rozsáhlé elektrárenské zařízení bez nutnosti stavbu testovat v reálném prostředí.

 

rozšířená realita v DHL

zdroj: DHL