Japonský gumárenský gigant mluví o virtuálním modelování pneumatik jako o revoluci. Bridgestone však využití této technologie považuje jen za začátek. Pracuje na dalších řešeních, jejichž součástí je umělá inteligence a prediktivní schopnosti pokročilé analytiky Advanced Analytics. Cílem je získávat a zpracovávat informace o používání pneumatik a stále zvyšovat jejich výkon.

„Naše patentovaná technologie vývoje virtuálních pneumatik umožňuje navrhnout digitální pneumatiku, virtuálně ji otestovat a doladit před výrobou prototypů a přechodem k fyzickému testování,“ píše se na webu Bridgestone s tím, že takto producent získává řadu benefitů. Mezi hlavní počítá efektivitu a udržitelnost, nezanedbatelné je také zkrácení doby potřebné pro vývoj, zvýšení přesnosti i flexibility a snížení emisí CO2.

Technologie Virtual Tire Development šetří firmě v každém projektu kolem 200 reálných pneumatik, které v rámci vývoje nemusejí být vůbec vyrobeny. Díky tomu uspoří Bridgestone až 60 procent surovin i emisí.

„Naším finálním výstupem je přirozeně produkt pro skutečný svět, takže konečná kontrola s fyzickými pneumatikami bude vždy na pořadu dne, ale díky Virtual Tire Development může být fyzické testování v procesu vývoje použito později. Tradičně jsou prototypy vyrobených pneumatik testovány v procesu, který vyžaduje až 40 000 km testování na trati,“ uvádí web.

Vysoká flexibilita umožněná vývojem virtuálních pneumatik dovoluje testovat mnohem víc variant daného produktu. Digitální dvojče pneumatiky lze totiž upravit během okamžiku, testování na simulátoru je pak také velmi rychlé. To přináší jak výhody pro životní prostředí, tak pro firmy. Zkrácený vývoj a kratší doba potřebná pro testy v realitě snižují náklady a zkracují dobu uvedení na trh.

Jak se ukazuje, velmi přesné digitální modely pneumatik jsou v naprostém souladu s pneumatikami fyzickými. Bridgestone technologii digitálních dvojčat integruje do všech svých procesů, včetně vývoje nejnovějších prémiových pneumatik Bridgestone Potenza Sport.