Téma 3D tisku je stále častěji zmiňováno v souvislosti moderními technologiemi s výrazným růstovým potenciálem. Jako první automobilka jej do hromadné výroby vozidel zavádí Volkswagen. Zajímavý článek na toto téma publikoval Supplychaindigital.com.

Obří automobilka chystá implementaci technologie „HP Metal Jet“, která zjednodušuje a až 50krát zrychluje 3D tisk kovových součástí ve srovnání s jinými technologiemi.

K zásadní inovaci vedal spolupráce HP a GKN Powder Metallurgy

Tento projekt je vyvíjen ve spolupráci výrobce tiskáren HP a výrobce dílů GKN Powder Metallurgy a byl zúčastněnými stranami představen poprvé Na International Manufacturing Technology Show v Chicagu

Dr. Martin Goede, ředitel technologického plánování a vývoje VW uvedl: „Průmysl Automotive čelí v současnosti zásadním výzvám. Zákazníci ve zvýšené míře očekávají personalizované podmínky a řešení na míru. Zároveň narůstá komplexnost s počtem modelových řad vozidel. To je jeden z důvodů, proč spoléháme na nejmodernější technologie, abychom byli schopni zajistit hladkou rychlou produkci. Mezi nimi právě 3D tisk sehrává mimořádně důležitou úlohu při výrobě jednotlivých dílů.

Významná úspora času a zřízení

Standardně je na výrobu automobilu značky Volkswagen použito 6 až 8 tisíc dílů podle modelu. Dosud byla ale 3D technologie využívána pouze pro speciální výrobu individuálních součástek nebo prototypů. Současná technologie z dílny HP umožňuje produkci vysokého počtu dílů pomocí 3D tisku, ovšem bez nutnosti vyvíjet a vyrábět odpovídající výrobní zařízení.

Tato technologie samozřejmě snižuje nutný čas pro výrobu, takže je možno vyrábět velké objemy produkce v krátkém časovém úseku. „To je důvodem, proč pro nás nová HP Metal Jet platforma představuje důležitý krok k naší budoucnosti jakožto výrobce automobilů, ale také pro veškerý další průmysl. My se samozřejmě díváme dopředu, abychom mohli utvářet vývoj a generovat tak přidanou hodnotu pro zákazníky v budoucnu,“ dodává Dr. Goede.

Jak rychle bude technologie skutečně implementována?

Od myšlenky ke skutečné implementaci bývá zpravidla dlouhá cesta. Už v příštím roce ale zamýšlí GKN Powder Metallurgy  zahájit produkci dílů pro automobilový průmysl, samozřejmě ve spolupráci s Volkswagenem. První drobné komponenty budou využity pro další vývoj technologie, takže první strukturální díly by měly být tištěny během 2 až 3 let. „Kompletní automobil pravděpodobně nebude v dohledné době vyráběn na 3D tiskárně, ale počet a velikost tištěných dílů budou významně narůstat.“

Našim cílem je integrovat tištěné strukturální díly co nejdříve do příští generace vozidel. V dlouhém časovém horizontu očekáváme postupný nárůst počtu jednotek, velikosti dílů i technických požadavků,“ uzavírá Dr. Goede.