VW zavádí 3D tisk do hromadné výroby
Téma 3D tisku je stále častěji zmiňováno v souvislosti moderními technologiemi s výrazným růstovým potenciálem. Jako první automobilka jej do hromadné výroby vozidel zavádí Volkswagen. Zajímavý článek na toto téma publikoval Supplychaindigital.com.
Obří automobilka chystá implementaci technologie „HP Metal Jet“, která zjednodušuje a až 50krát zrychluje 3D tisk kovových součástí ve srovnání s jinými technologiemi.
K zásadní inovaci vedal spolupráce HP a GKN Powder Metallurgy
Tento projekt je vyvíjen ve spolupráci výrobce tiskáren HP a výrobce dílů GKN Powder Metallurgy a byl zúčastněnými stranami představen poprvé Na International Manufacturing Technology Show v Chicagu
Dr. Martin Goede, ředitel technologického plánování a vývoje VW uvedl: „Průmysl Automotive čelí v současnosti zásadním výzvám. Zákazníci ve zvýšené míře očekávají personalizované podmínky a řešení na míru. Zároveň narůstá komplexnost s počtem modelových řad vozidel. To je jeden z důvodů, proč spoléháme na nejmodernější technologie, abychom byli schopni zajistit hladkou rychlou produkci. Mezi nimi právě 3D tisk sehrává mimořádně důležitou úlohu při výrobě jednotlivých dílů.“
Významná úspora času a zřízení
Standardně je na výrobu automobilu značky Volkswagen použito 6 až 8 tisíc dílů podle modelu. Dosud byla ale 3D technologie využívána pouze pro speciální výrobu individuálních součástek nebo prototypů. Současná technologie z dílny HP umožňuje produkci vysokého počtu dílů pomocí 3D tisku, ovšem bez nutnosti vyvíjet a vyrábět odpovídající výrobní zařízení.
Tato technologie samozřejmě snižuje nutný čas pro výrobu, takže je možno vyrábět velké objemy produkce v krátkém časovém úseku. „To je důvodem, proč pro nás nová HP Metal Jet platforma představuje důležitý krok k naší budoucnosti jakožto výrobce automobilů, ale také pro veškerý další průmysl. My se samozřejmě díváme dopředu, abychom mohli utvářet vývoj a generovat tak přidanou hodnotu pro zákazníky v budoucnu,“ dodává Dr. Goede.
Jak rychle bude technologie skutečně implementována?
Od myšlenky ke skutečné implementaci bývá zpravidla dlouhá cesta. Už v příštím roce ale zamýšlí GKN Powder Metallurgy zahájit produkci dílů pro automobilový průmysl, samozřejmě ve spolupráci s Volkswagenem. První drobné komponenty budou využity pro další vývoj technologie, takže první strukturální díly by měly být tištěny během 2 až 3 let. „Kompletní automobil pravděpodobně nebude v dohledné době vyráběn na 3D tiskárně, ale počet a velikost tištěných dílů budou významně narůstat.“
„Našim cílem je integrovat tištěné strukturální díly co nejdříve do příští generace vozidel. V dlouhém časovém horizontu očekáváme postupný nárůst počtu jednotek, velikosti dílů i technických požadavků,“ uzavírá Dr. Goede.
Související články
Čvc 11, 2024
Aplikace pro WMS? Vysoká efektivita, rychlé aktualizace, maximální variabilnost
Aplikace pro WMS? Vysoká efektivita, rychlé aktualizace, maximální variabilnost
Čvn 7, 2024
Setkání uživatelů nástroje PREWIT
Setkání uživatelů nástroje PREWIT
Čvn 7, 2024