Elektronické obchodování, rozšířená realita, z běžných obchodů laboratoře. Cestou digitalizace se vydává i americký řetězec velkých diskontních domů. Asi nepřekvapí, že jedním z hnacích motorů rozsáhlých inovací je konkurenční boj s Amazonem.

Celkem čtyři prodejny prozatím přebuduje společnost Walmart v laboratoře digitálního obchodování. Hledá tak způsoby, jak zmírnit obrovskou fyzickou zátěž zaměstnanců v maloobchodu, která se během pandemie musela přizpůsobit přesunu nákupů do online prostředí. Dlužno dodat, že kroky ke sladění kamenného a elektronického obchodování začal Walmart podnikat už dříve. Teď má tedy jistý náskok.

Testování rozšířené reality

Nové strategie hodlá firma testovat v arkansaském Bentonville a na dalších místech (podle serveru cnbc.com budou oznámena později). Zaměstnanci mají využívat digitální nástroje a různé strategie, aby urychlili doplnění zásob a výdej online objednávek.

Při práci se skladovými zásobami například vyzkoušejí aplikaci pracující s rozšířenou realitou – ke skenování rovnou několika skladových polí najednou. Dosud je mohli snímat vždy pouze jednotlivě. Vyvinut byl také speciální způsob značení produktů a technologie k jejich rychlému, přesnému vyhledání.

Synchronizace od věšáků po pokladny

Walmart se v testovacích obchodech také pokusí lépe synchronizovat práci se sortimentem oblečení. V některých případech totiž visí na ramíncích v prodejnách, ale online dostupné není. Cílem je umožnit zákazníkům oděvy nakoupit, ať už se nacházejí kdekoli, a nechat si je doručit rovnou domů nebo vyzvednout na konkrétním místě.

Ověřovat se bude také funkčnost pokladních systémů, v plánu jsou návrhy úprav používaných hardwarů i softwarů. Je nezbytné umožnit zákazníkům nakupovat rychleji, jednodušeji a bezkontaktně.

Dvacet procent není málo

Podle Johna Creceliuse, senior viceprezidenta Walmartu se vyplatí i malé změny. Například přidáním značení k některým produktům a zavedením kapesních čtecích zařízení vzrostl počet vyhledání konkrétní položky zaměstnanci na první pokus o 20 procent. Walmart se v tomto případě netají inspirací na letištních terminálech – jednoduše pro značení používá písmena a čísla.

Podpora online obchodování se podle všeho Walmartu vyplácí. Svědčí o tom i fakt, že jeho členský program Walmart + začíná být srovnáván se zmíněným Amazonem.