Walmart testuje rozšířenou realitu
Elektronické obchodování, rozšířená realita, z běžných obchodů laboratoře. Cestou digitalizace se vydává i americký řetězec velkých diskontních domů. Asi nepřekvapí, že jedním z hnacích motorů rozsáhlých inovací je konkurenční boj s Amazonem.
Celkem čtyři prodejny prozatím přebuduje společnost Walmart v laboratoře digitálního obchodování. Hledá tak způsoby, jak zmírnit obrovskou fyzickou zátěž zaměstnanců v maloobchodu, která se během pandemie musela přizpůsobit přesunu nákupů do online prostředí. Dlužno dodat, že kroky ke sladění kamenného a elektronického obchodování začal Walmart podnikat už dříve. Teď má tedy jistý náskok.
Testování rozšířené reality
Nové strategie hodlá firma testovat v arkansaském Bentonville a na dalších místech (podle serveru cnbc.com budou oznámena později). Zaměstnanci mají využívat digitální nástroje a různé strategie, aby urychlili doplnění zásob a výdej online objednávek.
Při práci se skladovými zásobami například vyzkoušejí aplikaci pracující s rozšířenou realitou – ke skenování rovnou několika skladových polí najednou. Dosud je mohli snímat vždy pouze jednotlivě. Vyvinut byl také speciální způsob značení produktů a technologie k jejich rychlému, přesnému vyhledání.
Synchronizace od věšáků po pokladny
Walmart se v testovacích obchodech také pokusí lépe synchronizovat práci se sortimentem oblečení. V některých případech totiž visí na ramíncích v prodejnách, ale online dostupné není. Cílem je umožnit zákazníkům oděvy nakoupit, ať už se nacházejí kdekoli, a nechat si je doručit rovnou domů nebo vyzvednout na konkrétním místě.
Ověřovat se bude také funkčnost pokladních systémů, v plánu jsou návrhy úprav používaných hardwarů i softwarů. Je nezbytné umožnit zákazníkům nakupovat rychleji, jednodušeji a bezkontaktně.
Dvacet procent není málo
Podle Johna Creceliuse, senior viceprezidenta Walmartu se vyplatí i malé změny. Například přidáním značení k některým produktům a zavedením kapesních čtecích zařízení vzrostl počet vyhledání konkrétní položky zaměstnanci na první pokus o 20 procent. Walmart se v tomto případě netají inspirací na letištních terminálech – jednoduše pro značení používá písmena a čísla.
Podpora online obchodování se podle všeho Walmartu vyplácí. Svědčí o tom i fakt, že jeho členský program Walmart + začíná být srovnáván se zmíněným Amazonem.
Související články
Čvc 11, 2024
Aplikace pro WMS? Vysoká efektivita, rychlé aktualizace, maximální variabilnost
Aplikace pro WMS? Vysoká efektivita, rychlé aktualizace, maximální variabilnost
Čvn 7, 2024
Setkání uživatelů nástroje PREWIT
Setkání uživatelů nástroje PREWIT
Čvn 7, 2024